Op zondag 21 maart werd er door de gemeente Valkenburg a/d Geul, de Groene Brigade en politie samen een handhavingsactie uitgevoerd in het Ingendael. Deze actie was voornamelijk gericht op het beschermen van dit natuurgebied. Het Ingendael is een voetgangersgebied, maar er wordt herhaaldelijk overlast geconstateerd van met name mountainbikers, die het leefgebied van diverse diersoorten vernielen en verstoren. Mountainbikers die afweken van de aangegeven routes kregen een proces verbaal. Ook voor loslopende honden en vervuiling van het natuurgebied door zwerfafval werden boetes uitgedeeld.
LAATSTE NIEUWS
Bronk in Gulpen op zondag 5 juli 2026
De Bronk in Gulpen, die plaatsvindt op het feest van de apostelen Petrus en Paulus, begint dit jaar met een H. Mis in de...


















